Например, Алексей Иванов
Помнить меня
на этом компьютере
Напомнить пароль



Нет друзей

 

Олег Голосий

Александр Животков

Дмитрий Кавсан

Петр Лебединец

Павел Маков

Тиберий Сильваши

Александр Сухолит

Олег Тистол

Оксана Чепелик

Александр Бабак

Петр Бевза

Андрей Блудов

Владимир Будников

Глеб Вышеславский

Александр Гнилицкий

Александр Дубовик

Анатолий Криволап

Александр Ройтбурд

Виктор Сидоренко

Василий Цаголов

Илья Чичкан

Василий Бажай

Сергей Братков

Марко Гейко

Арсен Савадов

Николай Бабак

Матвей Вайсберг

Александр Клименко

Борис Михайлов

Юрий Соломко

Владимир Бовкун

Николай Журавель

Илья Исупов

Павел Керестей

Николай Кривенко

Иван Марчук

Олег Пинчук

Андрей Чебыкин

Александр Агафонов

Анатолий Валиев

Галина Неледва

Константин Реунов

Олег Кулик

Алексей Литвиненко

Сергей Панич

Александра Прахова

Влада Ралко

Михаил Рева

Александр Ридный

Валерия Трубина

Татьяна Яблонская

Игорь Янович

Эдуард Бельский

Зоя Лерман

Максим Мамсиков

Ольга Петрова

Игорь Подольчак

Евгений Прокопов

Виктор Рыжих

Марина Скугарева

Оксана Стратийчук

Галина Григорьева

Роман Жук

Владимир Кожухарь

Александр (Лесь) Подервянский

Кирилл Проценко

Роман Романишин

Владислав Шерешевский

Татьяна Голембиевская

Михаил Демцю

Александр Друганов

Евгений Лещенко

Любомир Медведь

Анатолий Тертычный

Леся Хоменко

Алексей Аполлонов

Юрий Багалика

Сергей Гай

Борис Егиазарян

Жанна Кадырова

Николай Малышко

Николай Маценко

Вачаган Норазян

Тарас Полатайко

Анатолий Твердый

Андрей Цой

Николай Билык

Людмила Бруевич

Леонид Козлов

Анна Криволап

Андрей Полоник

Василий Рябченко

Лев Синькевич

Никита Кадан

Сергей Лыков

Валентин Попов

Сергей Савченко

Илона Сильваши

Михаил Гуйда

Александр Матвиенко



Игорь Янович


Игорь Янович → Раздел статей →

Вернуться в раздел

Олена Мартинюк про Ігора Яновича

Спека і спокій, стриманість і чуттєвість, занурення в глибину поверхні та щем почуття розриву від нашарування безлічі дрібних подряпин на тлі реальності. Все та ніщо. Це можна назвати ліричним абстракціонізмом, а можна завмерти приголомшеним педантичним конструктивізмом ліній, схем та алгоритмічних рухів матерії. Однозначно те, що ця реальність безвідносна до дійсності і до людини. Для того, щоб збагнути суть людяності, львівський художник Ігор Янович повністю долає антропологічний вимір сприйняття. Він ставить задачу перекреслити все те людське, занадто людське і виокремити із станів сприймаючого суб'єкту перцепт, чисту істоту відчуття. Оскільки тільки потім, на другому витку, можна видобувати людяність: щирість, драматизм, почуття та "квіточку під росами". Ліричність "другого рівня" у Ігоря Яновича вилилася у рефлексію чуттєвості засобами живопису обмеженого кольорового відчуття.
Успішно розпочавши кар'єру як художник-реаліст, у середині 80-х він починає працювати із кольором, яскравим та імпульсивним. Однак, кольорова експресія поступово стишується, подекуди прориваючись яскравістю брунатного, але вже на протиставленні із монохромним сірим. У роботах, які вивели Ігоря Яновича у метри українського неоавангарду та нефігуративу, вже переважає вишукано-монотонний сірий, а разом з ним починає грати вирішальну партію фактура полотна, третій вимір живописної реальності художника.
"Ландшафти", "Трансформації" це монохромно-структурні проекти недавнього періоду творчості, в якому методична робота над одноманітними рельєфами, розгорнута і масштабна розробка теми та ідеї дозволила вивести її в канон. Остання виставка митця "Поліхромії", що відбулася в галереї "Ательє Карась", підтвердила наявність цього канону, в межах якого вже можливі такі відхилення, як наявність декількох кольорових означників (тут з'явились теплі охристі та оливкові кольори), які, проте, позначають ті ж самі константи протилежностей: матерія і дух, всеосяжність та розпорошеність сенсу.
Про живопис Яновича, як про музику, виходить говорити мовою, яка видаватиметься занадто поетичною. Він не вкладається в категорії із світу речей, його можна лише відчути, як запах. Щось тепле, живе та має терпкий присмак. Природні градації, які були спонтанно розіграні від кольорової плями, не мають однозначних референцій із довколишнім світом. Це не спогад поверхні землі, побаченої з висоти польоту уві сні, і не віконна шибка, залита дощем. Це щось категорично інше, відчайдушність спогадів про чужу незвідану територію, на якій ніколи не бував. Цей чужий світ чітко зафіксований у певні моменти його стану, це відбиток реальності, яка змінюється за невідомими нам законами, тому передбачити, яким буде наступний етап трансформації може лише художник, для якого цей стан є ще одним, окрім земного, способів існування. Що не викликає сумніву, так це те, що ТА реальність є незамкненою, і крізь подряпини на її тілі просочується якась інша, так само як вона до нашої. Якщо говорити глобально, то тут відкривається драма мистецтва як явища, що існує на межі.
Завершеність робіт Яновича є умовною, водночас вони не передають стан зміни, переходу, а є сталими зліпками матерії, зупиненої волею художника у той момент, коли вона співпала із його внутрішнім переживанням. Сталість це не те, що було або буде, а те що завжди є зараз, те, що може видатися становленням, а є насправді буттям. Ахроматичним і заструктурованим у осі координат, де чисте відчуття є рівноправним виміром поруч із часом і простором.
Формально живопис Ігоря Яновича у проекті "Поліхромії" - це нашарування нюан-сованих відтінками кольорових мас на неоднорідній поверхні полотна. Чуттєво - це тиша і спокій, у які можна увійти і бути, як вдома. А за суттю - це філософський камінь, засіб, який лущить замкнену скелю "об'єктивного" сприйняття, як грецький горіх.
Олена Мартинюк
арт-критик



Нет сообщений


Ваше имя:
Текст комментария:
Введите символы, изображенные на рисунке:




7.06.2016 11:05  18 червня Києві відбудеться святкування традиційного латвійського свята для всієї родини - Янів день

13.10.2009 17:13 ЮНЕСКО може занести Лавру і Софію Київську у "список під загрозою"

13.10.2009 17:13 Львівський трамвай "одягнули" у вишиванку

13.10.2009 17:13 Робота українця прикрашає китайський урядовий парк

13.10.2009 17:13 Лондонські акули замаються коханням під музику

13.10.2009 17:13 Більшість немовлят країн Заходу доживуть до 100 років

13.10.2009 17:13 В Україні з’явилось унікальне Євангеліє

13.10.2009 17:13 Світові шедеври Далі та Родена приїхали до Києва

13.10.2009 17:13 В Україні започатковано унікальну серію християнських читанок

13.10.2009 17:13 Відновлено будівництво "Запорізької Січі"


Галерея «Тимутопіяпрес», 6 мая 2016 16:54
http://tymutopiyapres.blogspot.com

http://tymutopiyapres.blogspot.com

Нет комментариев • Добавить комментарий


lenta.ru
8 января 2009

Портрет Анны Иоанновны оказался изображением Екатерины Великой

Хранившийся в запасниках Владимиро-Суздальского музея-заповедника портрет императрицы Анны Иоанновны оказался одним из самых ранних изображений Екатерины Великой


8 января 2009

Из берлинской галереи украли рисунки Пикассо и Матисса

В Берлине в ночь на Новый год неизвестные ограбили картинную галерею Fasanengalerie, украв 25 картин и множество скульптур, сообщает Radio Berlin-Brandenburg.


8 января 2009

Спасение нерядового Тициана. Британцы выложили миллионы фунтов ради одной картины

Развернутая в Великобритании кампания по выкупу полотна Тициана "Диана и Актеон" у одного из самых богатых аристократов королевства, похоже, увенчалась успехом.



Любомыр Тымкив
асемический пейзаж

Любомыр Тымкив
асемический пейзаж

Игорь Янович
В ночь под Новій год
8000$

Любомир Медвідь
Весна у Страдчі
10000 $

Любомир Медвідь
«Голубе розп’яття»
12000$

Александр Клименко
Светлячки летней ночью
$15000

© 2008-2009 www.100artists.com.ua

Каталог «Современное искусство Украины периода Независимости: 100 имен» приветствует републикации своих материалов с обязательной ссылкой на источник в виде текстовой строки вида «Источник www.100artists.com.ua» и ссылки на данный портал.

строители ремонт квартир бесплатные объявления