Например, Алексей Иванов
Помнить меня
на этом компьютере
Напомнить пароль



Нет друзей

 

Олег Голосий

Александр Животков

Дмитрий Кавсан

Петр Лебединец

Павел Маков

Тиберий Сильваши

Александр Сухолит

Олег Тистол

Оксана Чепелик

Александр Бабак

Петр Бевза

Андрей Блудов

Владимир Будников

Глеб Вышеславский

Александр Гнилицкий

Александр Дубовик

Анатолий Криволап

Александр Ройтбурд

Виктор Сидоренко

Василий Цаголов

Илья Чичкан

Василий Бажай

Сергей Братков

Марко Гейко

Арсен Савадов

Николай Бабак

Матвей Вайсберг

Александр Клименко

Борис Михайлов

Юрий Соломко

Владимир Бовкун

Николай Журавель

Илья Исупов

Павел Керестей

Николай Кривенко

Иван Марчук

Олег Пинчук

Андрей Чебыкин

Александр Агафонов

Анатолий Валиев

Галина Неледва

Константин Реунов

Олег Кулик

Алексей Литвиненко

Сергей Панич

Александра Прахова

Влада Ралко

Михаил Рева

Александр Ридный

Валерия Трубина

Татьяна Яблонская

Игорь Янович

Эдуард Бельский

Зоя Лерман

Максим Мамсиков

Ольга Петрова

Игорь Подольчак

Евгений Прокопов

Виктор Рыжих

Марина Скугарева

Оксана Стратийчук

Галина Григорьева

Роман Жук

Владимир Кожухарь

Александр (Лесь) Подервянский

Кирилл Проценко

Роман Романишин

Владислав Шерешевский

Татьяна Голембиевская

Михаил Демцю

Александр Друганов

Евгений Лещенко

Любомир Медведь

Анатолий Тертычный

Леся Хоменко

Алексей Аполлонов

Юрий Багалика

Сергей Гай

Борис Егиазарян

Жанна Кадырова

Николай Малышко

Николай Маценко

Вачаган Норазян

Тарас Полатайко

Анатолий Твердый

Андрей Цой

Николай Билык

Людмила Бруевич

Леонид Козлов

Анна Криволап

Андрей Полоник

Василий Рябченко

Лев Синькевич

Никита Кадан

Сергей Лыков

Валентин Попов

Сергей Савченко

Илона Сильваши

Михаил Гуйда

Александр Матвиенко



Евгений Прокопов


Евгений Прокопов → Раздел статей →

Вернуться в раздел

Людмила Лисенко про Євгена Прокопова

Відомий київський скульптор Євген Прокопов давно захоплює шанувальників образотворчого мистецтва високою професійністю і змістовністю своїх творів. Його фігуративні композиції приваблюють витонченою пластикою і драматичною напругою втілених почуттів-роздумів над сутністю буття, тлінністю людини і трагічністю її земного шляху. Митець безпомилково схоплює і кожним нервом відчуває ті протиріччя, які одвічно розтерзують душу людини: прагнення до краси і гармонії — і недосконалість її плотської оболонки, жадання любові — і самотність духу, високі злети творчої наснаги — і така ж велика сила руйнівного інстинкту. Скульптури Є.Прокопова — це нотатки філософа, закуті в камінь, мідь чи бронзу, вислоштені лаконічними та значущими символами та алегоріями. Такий характер художньо-образного мислення вимагав пошуку відповідних форм для його матеріалізації.
Ще наприкінці 80-х скульптор почав активно застосовувати ефект «саморуйнівної форми», тобто роз'їденої, потонченої, покоробленої фактури металевого листа. Це значно поглибило емоційне і смислове навантаження його скульптурних композицій. Незабутнє те хвилююче відчуття причетності кожного з нас до народження і зникнення культурних реліквій, яке залишають його мерехтливі рельєфи з серії «Реставрація» (1989) та «Храм» (1990). Вболівання за долю національної культури сприяли появі ще одного твору. Мається на увазі пленерна композиція «Пам'ять» (1988), виконана на скульптурному симпозіумі в Києві і встановлена на місці знищеного в 30-ті роки Михайлівського собору. Коліноуклінна під нависаючим хрестом фігура стала своєрідним реквіємом за втраченими святинями, людськими жертвами.
Важливою віхою розвитку творчої наснаги митця стала подорож Євгена до Одеського замку, що під Львовом, де художника зачарувала велика кількість дерев'яних поліхромних напівзруйнованих «П'єт» — скарбниця народної та професійної скульптурної творчості минулих століть. Відлуння тих глибоких вражень від несподіваної зустрічі знаходимо в багатьох пластичних імпровізаціях канонічного сюжету у сучасного скульптора.
Та мабуть така вже специфіка нашого комунікабельного століття, що багатогранному таланту художника недостатньо замкнутого простору національних традицій. Проблеми, які хвилюють митця, набувають загальнолюдського звучання і настійно вимагають пошуку тих знаків і символів, які були б зрозумілими не тільки його народу.

Багатомісячне перебування в США і Данії відкрило зовсім несподівані грані невичерпної фантазії майстра. Ще в Сполучених Штатах скульптор винайшов дотепний спосіб скорочення традиційно трудомісткого процесу ліплення та формування, звернувшись до роботи у воску. Воскові листи можна різати на смуги, робити викройки, зкручувати. Оригінальна техніка об'ємного колажу нагадує геніальне відкриття Матіса ще наприкінці 30-х років.
Саме ця ідея й допомогла вийти на рівень універсальної мови. Так народжувалися образи, взяті з євангельських історій. Вони дали тему композиціям, які умовно поділяються на декілька формально-пластичних груп. З цього моменту почався складний і захоплюючий процес імпровізаційної формотворчості. Гнучкі воскові листи підказували безліч варіацій. З них утворювалися динамічні (як жіночі торси Архипенка) спіралевидні кокони тіл євангельських персонажів — Богоматері, Христа, Апостолів. Ангельський триптих більше сполучався з органічними формами. Крилаті, рибоподібні ангели з «Трійці» нагадують м'ясисті листки кактуса. Вражає простотою задуму і урочистою тишею гостролиста тринадцяти-пала розкрита чаша-квітка «тайної вечері», де на вістрі тринадцятої пелюстки кріпиться золотий круг німба.
Повернувшись до Києва, художник продовжує пошуки варіацій знайдених мотивів. Фігурки героїв Святого письма перетворювались в модулі-архетипи, що входили в мозаїку нових композиційних задумів.

І все ж таки головною пластичною і емоційною домінантою релігійного циклу Євгена Прокопова залишається образ «Розп'яття». Виснажене «готичне» тіло Христа злітає в рельєфних інтер'єрах храмів, вливається у важкі стели, і, нарешті, залишається самотнім на хресті Голгофи. В «Знятті з Хреста» силует Розп'яття подвоюється. Спадаюча вниз фігура наче на наших очах вирізається з металу і залишає на його поверхні світлий наскрізний силует. В другому варіанті покрита зеленим тиньком фігура Христа перехоплюється гнучкими металевими золотистими контурами. Таким чином художник досягає ефекту перегородчатої емалі. Майстер прагне до гранічної чистоти контурів. Може тому стержень витягнутого хреста утворюється торсом мученика. Ідея одвічної боротьби добра і зла набирає найбільшої напруги в образі Розп'яття, яке виникає на тлі крилатої фігури Богоматері. Ця скульптура стала квінтесенцією усього страсного циклу Є. Прокопова. Подібний задум не вкладається в жодну іконографічну традицію і породжений характером XX століття. Заключним акордом, який знімає напругу боротьби і повертає нас до ідеї нетлінності духу, стає гранично узагальнене каплевидне розп'яте тіло на ледь помітному остові хреста, ніби прозорий відбиток плащаниці.
Феномен творчості Євгена Прокопова дає приклад стрімкої модернізації художньої свідомості. Ментальність художника, яскраво відбита в його творах, як і в усі переломні епохи, є згустком філософських поглядів, переживань, страждань і радощів його сучасників. Проте сутнісним елементом світовідчуття і світобачення спрямованого у майбутнє художника залишається пам'ять. Він не відмовляється від свого минулого, як від непотрібного баласту, не відокремлює себе від трагічного шляху, пройденого його народом. Можливо, саме тому його Христос на хресті —страждає, а гострі колючі форми нагадують ландшафт Ближнього Сходу, а тіла здаються виснажені сонцем, а поцілунок Юди в обрамленні тернового вінця — тяжкою зрадою, а життя — сумним, трагічним і все ж таки — жаданим...
Людмила ЛИСЕНКО,
кандидат мистецтвознавства



Нет сообщений


Ваше имя:
Текст комментария:
Введите символы, изображенные на рисунке:




7.06.2016 11:05  18 червня Києві відбудеться святкування традиційного латвійського свята для всієї родини - Янів день

13.10.2009 17:13 ЮНЕСКО може занести Лавру і Софію Київську у "список під загрозою"

13.10.2009 17:13 Львівський трамвай "одягнули" у вишиванку

13.10.2009 17:13 Робота українця прикрашає китайський урядовий парк

13.10.2009 17:13 Лондонські акули замаються коханням під музику

13.10.2009 17:13 Більшість немовлят країн Заходу доживуть до 100 років

13.10.2009 17:13 В Україні з’явилось унікальне Євангеліє

13.10.2009 17:13 Світові шедеври Далі та Родена приїхали до Києва

13.10.2009 17:13 В Україні започатковано унікальну серію християнських читанок

13.10.2009 17:13 Відновлено будівництво "Запорізької Січі"


Галерея «Тимутопіяпрес», 6 мая 2016 16:54
http://tymutopiyapres.blogspot.com

http://tymutopiyapres.blogspot.com

Нет комментариев • Добавить комментарий


lenta.ru
8 января 2009

Портрет Анны Иоанновны оказался изображением Екатерины Великой

Хранившийся в запасниках Владимиро-Суздальского музея-заповедника портрет императрицы Анны Иоанновны оказался одним из самых ранних изображений Екатерины Великой


8 января 2009

Из берлинской галереи украли рисунки Пикассо и Матисса

В Берлине в ночь на Новый год неизвестные ограбили картинную галерею Fasanengalerie, украв 25 картин и множество скульптур, сообщает Radio Berlin-Brandenburg.


8 января 2009

Спасение нерядового Тициана. Британцы выложили миллионы фунтов ради одной картины

Развернутая в Великобритании кампания по выкупу полотна Тициана "Диана и Актеон" у одного из самых богатых аристократов королевства, похоже, увенчалась успехом.



Любомыр Тымкив
асемический пейзаж

Любомыр Тымкив
асемический пейзаж

Игорь Янович
В ночь под Новій год
8000$

Любомир Медвідь
Весна у Страдчі
10000 $

Любомир Медвідь
«Голубе розп’яття»
12000$

Александр Клименко
Светлячки летней ночью
$15000

© 2008-2009 www.100artists.com.ua

Каталог «Современное искусство Украины периода Независимости: 100 имен» приветствует републикации своих материалов с обязательной ссылкой на источник в виде текстовой строки вида «Источник www.100artists.com.ua» и ссылки на данный портал.

строители ремонт квартир бесплатные объявления