Например, Алексей Иванов
Помнить меня
на этом компьютере
Напомнить пароль



Нет друзей

 

Олег Голосий

Александр Животков

Дмитрий Кавсан

Петр Лебединец

Павел Маков

Тиберий Сильваши

Александр Сухолит

Олег Тистол

Оксана Чепелик

Александр Бабак

Петр Бевза

Андрей Блудов

Владимир Будников

Глеб Вышеславский

Александр Гнилицкий

Александр Дубовик

Анатолий Криволап

Александр Ройтбурд

Виктор Сидоренко

Василий Цаголов

Илья Чичкан

Василий Бажай

Сергей Братков

Марко Гейко

Арсен Савадов

Николай Бабак

Матвей Вайсберг

Александр Клименко

Борис Михайлов

Юрий Соломко

Владимир Бовкун

Николай Журавель

Илья Исупов

Павел Керестей

Николай Кривенко

Иван Марчук

Олег Пинчук

Андрей Чебыкин

Александр Агафонов

Анатолий Валиев

Галина Неледва

Константин Реунов

Олег Кулик

Алексей Литвиненко

Сергей Панич

Александра Прахова

Влада Ралко

Михаил Рева

Александр Ридный

Валерия Трубина

Татьяна Яблонская

Игорь Янович

Эдуард Бельский

Зоя Лерман

Максим Мамсиков

Ольга Петрова

Игорь Подольчак

Евгений Прокопов

Виктор Рыжих

Марина Скугарева

Оксана Стратийчук

Галина Григорьева

Роман Жук

Владимир Кожухарь

Александр (Лесь) Подервянский

Кирилл Проценко

Роман Романишин

Владислав Шерешевский

Татьяна Голембиевская

Михаил Демцю

Александр Друганов

Евгений Лещенко

Любомир Медведь

Анатолий Тертычный

Леся Хоменко

Алексей Аполлонов

Юрий Багалика

Сергей Гай

Борис Егиазарян

Жанна Кадырова

Николай Малышко

Николай Маценко

Вачаган Норазян

Тарас Полатайко

Анатолий Твердый

Андрей Цой

Николай Билык

Людмила Бруевич

Леонид Козлов

Анна Криволап

Андрей Полоник

Василий Рябченко

Лев Синькевич

Никита Кадан

Сергей Лыков

Валентин Попов

Сергей Савченко

Илона Сильваши

Михаил Гуйда

Александр Матвиенко



Тиберий Сильваши


Тиберий Сильваши → Раздел статей →

Вернуться в раздел

ВСЕ МАЄ КОЛІР -НАВІТЬ ЛУНА ТА ВІТЕР

Якщо б цей художник носив ім'я не римського завойовника, а, скажімо, філософа-елліна, доречно було б почати це словесне інтермеццо в олімпійсько-тусовочній стилістиці і піднести тезку імператора туди, де Зевс-громокидець споглядає на будні та свята нашої бездуховної гомінкої свободи.
Тіберій Сільваші за шкалою століття - в самому зеніті віку. Так соняшник зводить голову просто до сонця, вбираючи без посередників той самий несамовито ясний, жагуче-спекотний колір, шо його здатна народити лише могутня світлоносна стихія. Художник досяг не просто ювілейної межі - але зрілості. З вежі дев'яносто сьомого час розгортається у зворотній перспективі, виокремлюючи ті чи інші епізоди, враження, репліки, жести - своєрідний пунктир життєвої стилістики кожного з нас.
Сьогодні Тіберій прийшов до живописних верлібрів, які декларують самоцінність кольору, його контекст. Первинність кольору митець сприймає як данність - таку ж, як первинність слова. А у процесі художньої творчості вісь координат - горизонталь - часом править і за культурно-історичний обрій з перебігом стилістичних напрямків та, як належить, їхньою боротьбою.
Тіберій часом нагадує, шо київська школа живопису нашого століття має бути унікальною через те, що у Києві зберігається "Портрет інфанти Маргарити" Дієго Веласкеза. Ось так бере свій початок новий міф, в якому шляхетна маленька іспанська Берегиня втручається у живописні процеси з грайливою моиар-тівською зухвалістю та втаємниченим даром обирати для свого впливу непересічні таланти.
Художників, що міркують оком, не так багато. Тіберій не має гадки протиставляти свій живопис, скажімо, школі академістів, імпресіоністів чи фовістів, натомість він намагається на свій розсуд осягнути онтологійпість певних універсалій в історичному мистецькому процесі. Часом його цікавлять домінантні структури кольору, як от вибухова сила "холодного" ультрамарину, або проглиб жовтого, - ледь потривоженого делікатним втручанням інших кольорів. Або ж супокійна інтонаційність градацій зеленого - і недарма в цьому створеному просторі душа відчуває через зорові аналізатори не тільки самі барви, тональність, фактуру, але ж і патетичність чи драматизм, безгоміння заснулої старовини чи клекіт прийдешніх цивілізацій.
Картинна площина для Сільваші - своєрідне смислове поле з прихованим механізмом поєднання колористичних елементів - у їхньому камерному чи монументальному проявах. Живописцю підкорився середньоземноморський вітер, поле у день затемнення сонця - мабуть через те, що він спроможний дематеріалізувати конкретні реалії і дати можливість "помацати очима" як коштовність, як колористичні "делікатеси": сліди вітровіння, що наче напинають полотно-вітрило...
Чи не тому деякі "найтихіші" картини митця сприймаються привченим, причарованим оком як романтичний монолог, у якому художник боронить світ від деструктивного самознищення. "Зеленому кодексу" Сільваші співзвучний рядок Павла Тичини "горять верхи дерев зеленим, ой, зеленим..." Це - не краєвид, а метафоричний ракурс з певним синтезом звукових та зорових асоціацій. Колористичні можливості поет накладав на емоційний досвід: "сизий, фіалковий долинув плач до мене..." Художник переживає час емоційно, забарвлюючи його з подібними ознаками індивідуального осмислення кольору та звуку у їхній неподільності. Творчий процес для Тіберія - завжди переживання під- або напівсвідомого. Для митця важливо не те, що він бачить, а те, що відчуває. І те, що віщує колір з його пророчими прихованими можливостями.
Картини Сільваші схиляють не до суворого суду за всіма законами мистецтвознавчої науки,мені байдужі пошуки ознак революційних змін у суспільній свідомості, що їх могла б спричинити творчість Тіберія Сільваші. Я вдячний йому за те, що він і самсобою, і створеним ним "Живописним заповідником" розтривожив і розширив наше світосприйняття, тримаючися маяків принципових цінностей малярства.
Один з героїв Оскара Уайлда сказав:"Кінець століття - кінець світу". Історична практика рефреном наставляє людську свідомість на апокаліпсичний лад. Здичавілий світ жахається самого себе. Як тут не шукати стежиночки до чистих джерел душевного гармонічного неспокою!...
Тіберій володіє маленькою державою, скибкою імперії світового мистецтва, в якій я знайшов прихисток, а мій зухвалий окомір - небуденну, артистичну споживу.



Нет сообщений


Ваше имя:
Текст комментария:
Введите символы, изображенные на рисунке:




7.06.2016 11:05  18 червня Києві відбудеться святкування традиційного латвійського свята для всієї родини - Янів день

13.10.2009 17:13 ЮНЕСКО може занести Лавру і Софію Київську у "список під загрозою"

13.10.2009 17:13 Львівський трамвай "одягнули" у вишиванку

13.10.2009 17:13 Робота українця прикрашає китайський урядовий парк

13.10.2009 17:13 Лондонські акули замаються коханням під музику

13.10.2009 17:13 Більшість немовлят країн Заходу доживуть до 100 років

13.10.2009 17:13 В Україні з’явилось унікальне Євангеліє

13.10.2009 17:13 Світові шедеври Далі та Родена приїхали до Києва

13.10.2009 17:13 В Україні започатковано унікальну серію християнських читанок

13.10.2009 17:13 Відновлено будівництво "Запорізької Січі"


Галерея «Тимутопіяпрес», 6 мая 2016 16:54
http://tymutopiyapres.blogspot.com

http://tymutopiyapres.blogspot.com

Нет комментариев • Добавить комментарий


lenta.ru
8 января 2009

Портрет Анны Иоанновны оказался изображением Екатерины Великой

Хранившийся в запасниках Владимиро-Суздальского музея-заповедника портрет императрицы Анны Иоанновны оказался одним из самых ранних изображений Екатерины Великой


8 января 2009

Из берлинской галереи украли рисунки Пикассо и Матисса

В Берлине в ночь на Новый год неизвестные ограбили картинную галерею Fasanengalerie, украв 25 картин и множество скульптур, сообщает Radio Berlin-Brandenburg.


8 января 2009

Спасение нерядового Тициана. Британцы выложили миллионы фунтов ради одной картины

Развернутая в Великобритании кампания по выкупу полотна Тициана "Диана и Актеон" у одного из самых богатых аристократов королевства, похоже, увенчалась успехом.



Любомыр Тымкив
асемический пейзаж

Любомыр Тымкив
асемический пейзаж

Игорь Янович
В ночь под Новій год
8000$

Любомир Медвідь
Весна у Страдчі
10000 $

Любомир Медвідь
«Голубе розп’яття»
12000$

Александр Клименко
Светлячки летней ночью
$15000

© 2008-2009 www.100artists.com.ua

Каталог «Современное искусство Украины периода Независимости: 100 имен» приветствует републикации своих материалов с обязательной ссылкой на источник в виде текстовой строки вида «Источник www.100artists.com.ua» и ссылки на данный портал.

строители ремонт квартир бесплатные объявления